fredag 14 november 2008

Valpisarna 8 veckor på lördag

På lördag blir valparna 8 veckor, det är inte klokt vad tiden går fort. På måndag ska vi till veterinären och besiktiga allihopa.
Jag har redan gjort en egen besiktning och konstaterat att alla pojkarna har båda testiklarna där dom ska vara.

Charlie, den svart/vita killen är det nåt skumt med, det är liksom som om han har installerat sig i våran familj! Han bara gnäller när han är i valphagen, och på mornarna så är han alltid på utsidan och sover.

På dagarna har jag öppet till valparna så dom kan gå ut och in själva, men Charlie går aldrig in och sover hos dom andra, han ligger i bia-bädden i hallen med dom andra hundarna och sover.
Om jag går in i vardagsrummet sitter han på den andra sidan grinden och gnäller, och hämtar jag honom då så lägger han sitt lilla huvud mot mitt bröst och bara myser.

Idag när jag lagade mat så lade han sig i sopskyffeln som stod vid mina fötter, och ikväll när jag satt framför tv-n så gnällde han hela tiden för han ville komma till mig, plötsligt blev det tyst så jag var tvungen att kolla vad han gjorde, Jo då hade han lagt sig i kartongen som jag har tidningar i.


Visst är han söt?


Här sitter han vid spisen alldeles själv.

Jag har lagt en del valpbilder jag tagit idag i bildväxlaren på hemsidan.

Hm svårt dilemma jag hamnat i, hade ju funderingar på att behålla tiken......!
.

Inga kommentarer: