onsdag 19 november 2008

armbågen och valparna

Igår ringde jag till vårdcentralen för att få en tid till doktorn med min armbåge som värker så.
Men det jag fick till svar var att dom inte hade några tider kvar, och att jag var tvungen att ringa nästa dag eftersom dom inte kunde boka nån tid annat än på dagen man ringer!!
Vad har hänt med sjukvården??
Så i morse klockan 8 ringde jag och höll på i en halvtimme innan jag kom fram, och jag fick en tid klockan 13,15.

Läkaren såg att det var svullet, varmt och väldigt rött, men kunde inte förstå vad som orsakat det.
Blev skickad till lab för provtagning och då visade det sig att jag hade höga infektionsvärden, inte konstigt att jag känt mig trött och eländig på sista tiden.
Fick åka hem med recept på antibiotika och inflammationshämmande medicin. Ska tillbaka på fredag för nya prover och undersökning.

Annars så är allt som vanligt här hemma, valparna bajsar hur mycket som helst, kan komma utifrån och direkt sätta sig och kissa och bajsa inne! Har väl inte förstått ännu att man gör sånt ute.

På mornarna så är det hur mycket bajs som helst i deras hage som dom trampat omkring i, så jag öppnar bakdörren ut till hundgården och dom springer ut på rad hur pigga som helst.

Dom är så glada när man kommer upp på morgonen för dom vet att dom får komma ut och jaga varandra och alla löv på en stor yta. Under tiden städar jag i hagen och lägger rena fällar till dom, så när dom busat färdigt ute blir det mat och sedan somnar dom så sött på fällarna.

På fredag kommer valpköpare och lånar hem sin valp över helgen, och på söndag kommer andra och besöker sin valp.
På torsdag nästa vecka flyttar lilla Caisa till en familj här i Västervik som redan har en cocker, så det blir ju jättebra för henne. Även dom andra som köpt valpar av oss har trygga och bra hem, men vill inte ta hem dom förräns dom är lediga.

Har funderat på att anmäla Tyra och Tilda till Mjölby, problemet är bara att dom går ju i samma klass, men ska försöka att få med mig någon av tjejerna som bor hos oss och ställa en av dom.

Nu är det dags att hoppa i säng igen, dagarna går så otroligt fort, inte långt kvar till jul nu.

Inga kommentarer: