måndag 10 november 2008

Höst och blåst

Jaha nu har jag äntligen tid en stund att sitta vid datorn! Det är fullt upp hela tiden med valpar, familj (barnen) och vuxna hundar.
Vädret är ju inte precis en fördel för cockrar, dagliga duschar på 5 hundar tar sin tid.
För att inte tala om alla valpar som stökar till varje dag. Det är stor skillnad på att ha 4 st som jag hade förra gången mot 7 st nu.
Dom kräver mera plats nu när dom börja bli stora och aktiva. Jag brukar låta dom vara i hela köket några gånger varje dag och där får dom utlopp för sin energi och lite till.
Fast det är nu som jag kan se lite av personligheten hos varje valp. Har tagit lite filmsnuttar när dom är ute och busar, dom drar och sliter i allt dom kan hitta.

Annars så är allt som det ska här hemma. Aina löper så Hugo har jag lämnat hos min dotter tills hon löpt färdigt.

Frida tycker så mycket om Hugo så häromdagen fick jag ett mms med en bild på henne och Hugo i soffan, där det stod " Hugo säger att han inte vill åka härifrån någonsin för han tycker det är så mysigt med oss här i soffan....han tackar för att ni tagit hand om honom men att han nu vill flytta hit hi hi hi"
Det är svårt att inte tycka om Hugo, han är ju så mysig i sitt sätt, men hon bara skojade för hon förstår att jag inte kan vara utan honom.

Sedan väntar jag på att Tyra ska börja löpa och då ska hon paras med Diesel.

Ska försöka att vara flitigare att skriva här framöver!

Inga kommentarer: