torsdag 5 maj 2011

Löptider

Nu löper både Tyra och Tilda, och Gunvald hade dambesök förra veckan. 
Men Gunvald är en sån cool kille, visst vill han till tikarna men han finner sig i att dom finns på andra sidan grinden, för tikarna är i köket nu, och Gunvald och dom som inte löper får vara i tv-rummet och vardagsrummet. 
Han är så duktig, inget gnäll eller stress från honom alls.

På morgonen så släpper jag ut alla hundar på gården utom Gunvald, han får ta morgonkisset i hundgården!
Sen när löptikarna kommer in så får Gunvald gå ut på gården, där har han att göra ett bra tag med alla lukter efter tjejerna!

Jag har 2 tikvalpar kvar som har såå roligt ute på dagarna, mamma Aina gräver ner sina grisöron hon får och när valparna är ute så gräver både Aina och dom upp öronen och jagar varandra och busar hela tiden!


Izor har flyttat till en familj här i Västervik, roligt för då kommer jag ju att få träffa honom ibland!
Här en ståbild på honom.

 Och här två huvudbilder!



 Kvar finns Ipzie som är en jättego tjej!



Lilla Inez som bara vägde 97 g när hon föddes är nästan lika stor som sin syster nu. Inez ser nästan klarteckand röd/vit ut men hon är orange!

Sen har jag anmält Kitty och Whoppie till utställningen i Norrköping i juni, ska bli så roligt att få komma iväg igen, var ju länge sedan jag ställde ut någon!

Här en bild på Kitty.

Förra veckan var brorsan Humle här och blev lite friserad, han var mycket tjockare och hade mycket mera päls än vad Kitty har!


Kitty är lite tunn i hullet, men hon far ju som en duracellkanin hela dagarna, ska försöka få upp henne i hull tills utställningen, men det viktigaste är ju att hon är en otroligt glad och pigg vovve!

Kitty & brorsan Humle! Se vilken skillnad på dom!


Sen är det dags igen för mitt pälsmonster Gunvald att trimmas, han som aldrig orkar stå utan bara faller ner som en geleklump på trimbordet! Inte lätt minsann, vare sig för honom eller för mig! 


Sonen Victor har äntligen kommit hem nu från Åre där han jobbat i 6 månader som ordningsvakt, han ska snart vidare till Gotland och jobba på ett hotell där hela sommaren! Usch vad man saknar barnen när dom är borta så länge!
Nu hoppas vi på att vädret blir bättre till helgen!


Inga kommentarer: