torsdag 25 november 2010

Regn regn

Senaste dagarna har varit fullt upp. Först så nästan drunknar vi i allt regn som kom, hela gården var en stor sjö! I källaren stod vattnet en halvmeter upp!

Så här såg det ut:
Bild tagen från altanen, vägen bakom den stora granen ligger under vatten.

Baksidan av huset.

En hel insjö.....


blev det i kohagen!

Nu är allt vatten borta, men istället har vi massor med snö, men hellre det!

Sen har jag haft mitt lilla barnbarn Esther här, både lördag-söndag och även i går onsdags. Esther hade feber och kunde inte vara på dagis och Elin pluggar ju och skulle ha en stor tenta i onsdags så skruttan fick vara hos sin mormor. Det är så himla roligt att ha henne här, hon är alltid så glad och pysslig och dessutom väldigt gosig.
I lördags skulle Esthers föräldrar ha "vuxentid" med att gå på bio och ut och äta nåt gott, men dom kom aldrig iväg utan blev hemma och beställde mat och hade det mysigt där istället. Inte gjorde det mig något, jag fick ju ha Esther alldeles för mig själv, så himla mysigt att vakna tillsammans och äta frukost ihop.

Här lite bilder från frukosten.

Mmmm tycker Esther, hos mormor får man risifrutti, för där får man bli bortskämd med alla möjliga godsaker.

Nu väntar jag bara på att Tyra ska valpa. Har gjort en valpblogg som finns ovanför högra bilden på min hemsida nu.



Inga kommentarer: