torsdag 11 november 2010

Lite nytt

Nu var det jättelänge sedan jag skrev något här! Tänkte försöka komma igång igen med det. Sen jag skaffade Facebook så har det blivit där jag skriver istället, men alla har ju inte facebook!








Jag har fått hem 2 st charmtroll från kennel Lovecox's, Whoppi & Cola heter dom och är hur mysiga som helst. Ska försöka fixa till egna sidor åt dom på hemsidan också.










Whoppi





Cola




Hugo har blivit pappa igen med Daffy, samma tik som han haft en kull med tidigare, och som blev så lyckad. Dom föddes i lördags den 6:e november.



Det blev det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar, flickorna är black/tan och klarteckand tan, killarna är orangeroan och blueroan/tan. En black/tan kille klarade sig inte tyvärr, så 5 valpar totalt.







Det senaste är att Gunvald har gjort sin fjärde parning, nu med Vivan som finns på kennel Lovecox's, där ska det bli spännande att se vilka färger det blir eftersom Vivan är svartsobel och båda har ju mycket liver bakom sig.





Ja sen har ju Tyra bara 2 veckor kvar av sin dräktighet, hon är ju parad med Elvis som finns på Liljeblommans kennel, det ska också bli jättespännande att se hur dessa valpar blir, både i färg och exteriört. Tyra har haft 2 kullar tidigare och alla valpar har blivit så fina och trevliga. Detta blir första gången jag förhoppningsvis får rött och svart i en kull.

Tyra växer nu för varje dag tycker jag, hon kissar inne hela tiden, hon vill inte gå ut utan vill helst ligga i soffan och bara mysa. Här är lite bilder tagna idag när hon ligger och gnager på ett ben.





Tror jag fick med det viktigaste nu. Återkommer med Tyra och hennes dräktighet snart.


Ha en bra kväll



Inga kommentarer: