onsdag 31 mars 2010

Tessans valpar födda


Ja nu är valparna födda, 8 stycken blev det och alla mår bra! Som det ser ut nu så är det 4 hanar och en tik som är klartecknade svart/vit, och 3 tikar som är blueroan. En av valparna ser ut att kunna bli sobel, är fortfarande tveksam, men om några dagar kanske det går att säga exakt om det är så!
Så här ser den ut!

Nu väntar vi på att Tyra och Gunvald ska avslöja vad som döljer sig i hennes mage! Har idag gått igenom hennes stamtavla bakåt och det finns liverroan bakom henne och eftersom Gunvalds pappa är liverroan så kanske det kan kan bli någon sådan, vem vet? Spännande är det i alla fall!

Ikväll har jag varit på vardagslydnadskurs med Gunvald, han är så go den killen, har bara ögon för sin matte, sitter och tittar mig i ögonen hela tiden och blinkar som bara Cockrar kan.

Han är ju lite feg bland nya människor och hundar, men efter en stund så släpper det, vi drack kaffe inne i klubbhuset efteråt och då var han precis som om han hade känt alla i hela sitt liv.

Meningen med kursen är ju att han ska lära sig att inte alltid sitta på mina fötter, utan han måste släppa taget lite om mig och våga lita på sig sjålv också.

Alice kurs som startade igår fick jag ju ställa in eftersom Tessan var mitt uppe i valpningen då, men vi kommer igen nästa vecka då också Aina ska få gå spårkurs! Jättekul att få komma ut och göra något med hundarna igen!

Ska försöka fixa till datorn ikväll så jag kan uppdatera hemsidan också!

Go kväll allihopa!

Inga kommentarer: