torsdag 25 mars 2010

Hundar,och hundrum


Nu har min dator pajat! Kan inte använda alla bokstäverna, blir ingenting när jag skriver just den bokstaven jag ska ha! Så nu fick jag maila bilder till den lilla mini-datorn vi har för att kunna skriva något här i bloggen!

Först och främst så är nu hundrummet renoverat med nytt golv och bröstpanel på väggarna, har ju varit parkettgolv där förut som ju inte var direkt praktiskt när hundarna springer ut och in genom hundluckan. Så nu har vi det färdigt tills den värsta geggan kommer, blir ju lättare att hålla rent då. Har bara lite tapet kvar att sätta upp som jag ska göra imorgon.


Så här ser det ut under själva bygget, Tilda finns alltid där Peter är så hon ligger i korgen och bevakar arbetet bland allt sågspån och verktyg!



Färdigt!
Här har dom en väg ut i köket som är avdelat, så att dom alltid kan se oss och vara med i vardagen.


Ska måla panelen ochså så det blir lätt att torka av sen!




Ja sen har jag ju två dräktiga tikar också! Tessan är nu på dag 56 och är riktigt tjock.




Tyra som ju har gått tom tidigare är nu dräktig och är beräknad ca 10 dagar efter Tessan! Hon är inte alls lika tjock som Tessan, men Tyra fick ju bara 4 valpar i sin första kull, och Tessan har haft 8 tidigare, så jag hoppas att det inte blir så himla många valpar hos Tyra.


Här är dom mina dräktiga pärlor!



Ska försöka att uppdatera här dagligen nu, Tessan börja ju redan att stånka och stöna, hon fick sina första valpar på dygn 61 och dom var 8 st då så det gäller att vara på sin vakt nu eftersom det bara är en vecka kvar!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: