måndag 8 juni 2009

Oj oj vad fort tiden/åren går.....

Nu var det länge sedan jag skrev här i dagboken! Men det har varit så himla mycket hela tiden.
Lilla Esther hon växer så det knakar, tänk, hon är snart 5 månader gammal redan.

Vi har 2 stycken vildkatter här hemma som syns till ibland, en dag så var hundarna helt galna, stod och skällde som bara den vid gamla hönshuset.
Tessan kom springandes med något i munnen som såg ut som ett gosedjur med alla andra hundarna efter sig, jag ropade allt vad jag kunde, Tessan släppte det hon hade i munnen och Gunvald skulle precis ta det när jag såg att han hoppade högt av rädsla. Jodå en liten cremefärgad kattunge som inte var så gammal, kanske 3-4 veckor bara. Jag tog in den och såg att den var oskadd i alla fall men väldigt skrämd. Oj oj, vad skulle jag gör nu då? Satte den i en hundbur så länge.
Gick ut till hundarna som stod och skällde vid hönshuset igen, jodå där hördes jamande från flera kattungar.
Jag som absolut inte hade tid för något sånt här just nu eftersom Fridas bröllop skulle ske i slutet av veckan och jag hade inte köpt några kläder varken till mig eller till Peter.

Körde ner kattungen till min svärmor med hundbur och inhandlad kattvälling!




Hon är en stor djurvän så hon tog så gärna hand om den åt mig.

Senare på kvällen så skrek fortfarande kattungarna på sin mamma! Nästa morgon gick jag ut igen och försökte att locka ut dom, men det gick inte. Peter stoppade in armen under hönshuset och fick tag i en lite svartvit kattunge som skrek så dant. Det var bara att hämta en till hundbur och åka till djuraffären för att köpa mera välling. Så nu har jag i alla fall en kattunge inne som ska nappas var 4:e timme!! Typiskt!!!



Vi hittade senare en till unge som var död. Trist!

Sen har jag ju Tilda som ska ha valpar snart också!

Bröllopet som var i lördags var helt fantastiskt, Frida var så vacker, som en prinsessa!!



Elin, närmast Frida, var hennes ena tärna, och hon var också vacker som en dag.

Tänk nu har jag barnbarn och en dotter som är gift redan! Tänk vad åren går fort!
Jag satt på kvällarna och försökte påta ihop ett tal som jag skulle hålla, men blev så sentimental att tårarna rann, försökte ju minnas hur Frida var som barn och insåg att tiden har gått så himla fort och att jag kände att jag inte hade hunnit ge henne allt jag skulle viljat ge, så jag åkte hem till Elin och gosade med lilla Esther innan hon hinner bli för stor!!

Gullungen
Nu har jag kvar Victors student som är på fredag, så jag hoppas att Tilda håller sig tills dess, hon är ju beräknad då.












Inga kommentarer: