måndag 16 mars 2009

Mina underbara barn


I fredags damp det ner ett brev adresserat till mig, men det var inte handskrivet så jag tänkte att det är säkert från villaägarna eller nåt? Men senare när jag öppnade det så fick jag en chock, för där stod följande:



Hej Marie!

På lördag den 14/3 ska du få komma bort från ifrån vardagen en stund!
Förbered dig genom att packa en väska med bekväma kläder, övernattningartiklar (ej sängkläder) och något du känner dig fin i till kvällen. (Badkläder är frivilligt)
Informera din familj om att du kommer tillbaka på Söndag!
Var färdig att åka klockan 12 på lördag.

Mvh
Överaskningskommittén

Min första tanke var att jag kan inte bara åka bort sådär hur som helst, vi skulle ju åka och hämta ett vildsvin som vi sen skulle stycka och lägga i frysen, sen ville jag vara hemma och ta det lugn i helgen eftersom jag ju förra helgen var till Barva, och den här helgen är ju beräknat att Hugo ska bli pappa till sin första kull valpar.

Sen var det bestämt sen tidigare att Frida och David skulle komma från Linköping och bo kvar hos oss över helgen för dom hade bestämt med slottsherren på Gränsö slott om att komma och titta på lokalerna till deras bröllop som ska bli av i juni.

Ringde till min dotter Elin och frågade om det var hon som hittat på det här? Men hon var så övertygad att om att det måste vara någon av mina vänner som hittat på nåt. Ringde sen till Frida och berättade om brevet, frågade om det var hon och Elin som hittat på något, men Frida lät också förvånad, men tyckte att det var en kul idé, och att det inte gjorde nåt om inte jag var hemma när dom kom.

På lördag morgon så kom då Frida och David förbi först och lämnade sin hund här för att sedan åka till Gränsö slott. Jag ringde till Elin och sa att jag tänkte gömma mig i en bod när klockan blev 12 och skulle först sitta där och kolla vem det var som skulle komma och hämta mig, och om det var någon som jag kunde tänka mig att avstå helgen för!

Elin sa att hon skulle ta Esther med sig och ta en promenad ut till mig för att få träffa sin syster när dom kom tillbaka från Gränsö.
Klockan blev närmare 12 och jag sa att jag springer in och gömmer mig nu!
Hade inte ens packat en väska som det stod att jag skulle göra eftersom jag inte hade tänkt följa med på överaskningen!

Jaha, då sa Elin att då åker vi vål då!! Nää är det ni i alla fall som hittat på det här sa jag då, jag vill veta vart vi ska nånstans först eftersom jag har så mycket att stå i, men det var inget prat om saken utan det var bara att packa ihop en väska och snällt sätta sig i bilen.



Vi åkte ut på E22.an i riktning mot Linköping, så jag tänkte att vi ska nog till Frida och ha en mysig tjejkväll bara jag Elin, Frida och lilla Esther, och sedan kanske gå ut och äta något gott. David var ju kvar hemma hos oss! Vi satt och pratade om lite av varje när jag upptäcker att vi svängt av E:22.an och in på en gårdsplan där det stod Ullevi pensionat!

Ohh vilken känsla det var, såg en mysig säng framför mig och kunde se mig själv ligga där hela helgen.

Elin och Frida hade alltså bokat in oss på Ullevi pensionat med relaxavdelning!





Vi blev visade runt och fick våra rum, jag fick ett rum med en stor säng, Elin och Frida delade rum.



Vi blev bjudna på kaffe och kaka och lite frukt i ett jättemysigt rum. Sen gjorde vi oss klara för att gå till relaxavdelningen, i rummet fanns morgonrockar och tofflor som vi tog på oss.



Elin hade köpt med sig ansiktsmasker och peelingkräm och en härlig kroppslotion. Vi satt i bastun och drack vin, hade jättemysigt och pratade om Frida kommande bröllop.



Sen åkte ansiktsmaskerna på, och jag fick skratta så mycket åt mina barn så jag har förlängt mitt liv med åtmindstonde ett år till!
Kolla här hur Frida ser ut när Elin ser att det är dags att ta av ansiktsmasken ha ha!









Och här ligger Ester och undrar vad hennes mormor, moster och mamma håller på med!






När vi sedan var klara i relaxen så gjorde vi oss iordning för middag klockan 6. Kände mig verkligen som en ny människa, tänk att få sätta sig vid ett bord och äta god mat utan att behöva vare sig laga den eller diska efteråt.




Middagen bestod av en 3 rättersmeny som var hur underbart god som helst. Förätten var en liten tallrik med lax, en jättegod stekt brödbit som smakade salt, och sedan lite olika såser och lite grönsaker.




Varmrätten var en himelskt god fiskgratäng med potatis, och efterätten var citronfromage med glass och röda vinbär mm jättesmarrigt!






Efter maten blev vi lotsade ut i en slags paviljong med en öppen brasa mitt i rummet där vi fick kaffe med chokladbitar.


Jag vill tacka mina underbara döttrar för att dom ordnat med en sån härlig helg som jag aldrig kommer att glömma! Tack för att ni är så underbara!

Tack också till min gubbe som fick ta hand om alla hundar och barn!




Hur gick med vildsvinet då? Jo det tog min underbara man hand om, han hade även damsugit och torkat golven tills jag kom hem!

Och Hugos tjej då? Jo dom har ringt nu på morgonen och hon är på gång nu, har hässjat och bäddat inatt. Ska bli så spännande!




















Inga kommentarer: