lördag 17 januari 2009

Mormor Marie

Idag har jag blivit Mormor till en liten Esther!
Det går inte att beskriva känslan, det är helt enkelt ofattbart att min förstfödda dotter Elin, nu har blivit mamma!!

Jag får lite bilder på mms emellanåt, men jag vill ju se henne live vilket man inte få numera. Jag måste alltså vänta tills dom kommer hem!

När jag tittar på bilderna på flickan så känns det som om det är Elin jag ser när hon var nyfödd, väldigt lika faktiskt.

Hon vägde 3775 g och var 52 cm lång. Elin vägde 3850 g när hon föddes, och tänk vad duktig hon har varit idag. Jag pratade med henne förut och hon sa att allt gått jättebra, förutom mot slutet, då kändes det som om hon skulle trycka ut en vattenmelon mellan bena.



Här är "vattenmelonen Esther" nyss född.




Sen kom den här bilden med vikt och längd på flickan.



Här har dom kommit till BB avdelningen.

Visst är hon bedårande?




På hundfronten har vi just nu fullt sjå att hålla isär Pajas från löptikarna. Det går bra fast det är synd om honom eftersom han stressar upp sig så dant. Men det är snart slut på löpen och då väntar vi valpar förhoppningsvis.

Inga kommentarer: