lördag 23 augusti 2008

Mycket som händer

Nu händer det en del. Jag och Gustav har varit och hämtat Hugos syster Anais-Anais hos Petra i Hässleholm. VI gjorde samma sak som när vi hämtade Hugo, jag tog med mig alla hundarna och vi gick ut i skogen och dom fick springa lösa tillsammans. När vi sedan kom hem så var det inget konstigt att Annie var med.
Tror det är bättre än att bara hämta hem en ny flockmedlem och släppa in henne bland hundarna hemma, vilket kan bli lite tandgnissel från mina hundar. Nu kom dom ju tillsammans hem.
Annie har anpassat sig jättebra, men vi måste byta namn. Victor hund heter ju Fanny och det är för likt varandra. Vi har svårt att bestämma oss för nåt nytt, får se hur det går.

Annie sover hos Gustav på nätterna, och hon ser honom redan som sin husse. Hon blir jätteglad när han kommer hem.

En nyhet är att Tilda kommer att paras med den stilige hanen Manaca´s It´s In His Kiss "Diesel" som ägs av Madeleine Ivarsson. Tildas pappa "Alfons" ägs också av Madeleine.
Tror det kommer att bli jättefina avkommor efter dom. Tilda är ju en sån jätteglad och klok tjej, lättlärd och hur rolig som helst. Diesel är lika glad och klok han också men han har en mera lättskött päls än Tilda. Dom är båda optigen A så valparna kommer att vara heriditärt optigen A. Tror mycket på den kombinationen.

Tessan tror jag faktiskt är med valpar för hon bara sover och sover. Tuttarna har blivit lite större och kanske lite runt buken också. Halva tiden har gått så nog borde det börja synas snart. Vi väntar och ser. Spännande

Inga kommentarer: