onsdag 20 augusti 2008

Slut på sommaren

Nu har jag inte uppdaterat på länge igen!

Mycket har hänt, men kan inte ta upp allt så det blir mest om hundarna jag skriver om idag.

Vi har haft avslutning på viltspårskursen, det har varit jättekul att spåra! Sista gången hade han som håller i kursen lagt spår till allihopa när vi kom. EN snitsel i början och sedan inget mera. Vi skulle komma tillbaka med en klöv sa han.



Oj oj vad svårt tänkte jag, Tilda satte fart att spåra, ut på ett gärde, in i skogen, ut på gärdet igen och stannade till och tittade på mig, och jag tänkte att nu är hon väl helt fel! Ner med nosen igen och så vidare in i skogen. Då plötsligt satte hon sig ner och viftade på svansen, Jodå hon hittade klöven!! Vilken känsla. Spåret hade gått precis så som hon spårade sa ledaren.



Vi har gjort ett anlagsprov som Tilda inte klarade en vinkel på, synd tyckte domaren för hon fick högsta poäng på allt, men kunde inte godkänna henne pga det. Ska göra ett nytt prov framöver.




Här grillar vi korv på avslutningsdagen.





Sen har vi haft besök av Tanja med Ebba och familj. Jättetrevligt! Dom sov kvar i en av våra stugor.
Tanja hade ringträning med Ebba inför utställningen i Nyköping. Hon rörde sig jättebra, och det gav resultat på utställningen för hon fick 1:a pris i kvalitet och reservplacering. Har tyvärr inga bilder på Ebba från utställningen för jag fotade åt Tanja med hennes egen kamera. Men titta på hennes egen sida.


Bernhard fick också 1:a pris med en 4:e placering. Duktiga handler och vovvar!!
En filmsnutt på Bernhard och hans duktiga matte.





Det är så roligt att träffas allihopa, alla har vi ju samma intresse.
Jag var förbi Bodil också på väg till utställningen och tittade på hennes gudomligt söta valpar. Där var Petra, Hugos uppfödare och hälsade på över helgen, hon hade med sig Hugos mamma och syster Annie som hon fått tillbaka från köparen.
Vi har bestämt oss nu för att låta Annie flytta hem till oss, fastnade såklart för henne eftersom hon ju är Hugos syster. Återkommer mer om det!


Nu ska jag väcka barnen som ska till skolan idag.



Inga kommentarer: