onsdag 21 maj 2008

Vart tar alla dagar vägen

Ja vad tar alla dagar vägen, imorgon är det redan torsdag, snart en vecka sedan jag åkte till Hässleholm! Känns som jag kom hem därifrån igår!


Jag hade det jättetrevligt hos Petra, och jag tror Hugo efter några timmar kände igen sig. I alla fall så kände Smilla igen Hugo verkade det som. För dom kivades som dom gjorde innan Hugo flyttade till oss sa Petra.


På fredagen när vi kom så hade redan Bodil och Tanja kommit, dom åkte tåg dit. Jag kom med bil och det tog ca 5 timmar.


Vi packade ihop oss i bilen på en gång och åkte ut i skogen så att alla 6 hundarna fick lära känna varandra eftersom vi ju skulle bo i en lägenhet tillsammans.


På lördagen så gick vi en härlig promenad i skogen med alla hundarna, vi kom fram till en sjö och Pondus slängde sig i med en gång och simmade runt runt.

Han är som sin mamma Tilda!



Hugo tittade länge på Pondus och till slut så gick han också i och simmade.


Sen kom vi fram till en grillplats där Petras bror hade tänt en brasa åt oss så vi kunde grilla våran medhavda korv. Jättemysigt!


Sen åkte vi till utställningsplatsen efter det, och då var klockan 17, vi ställde upp mitt tält till söndagens utställning. Sen hem och trimma trötta hundar. Hur det gick på utställningen finns att läsa under Nyheter på hemsidan.



Ikväll har jag varit på spårkurs igen med Tilda. Vi fick lägga ett längre spår med 3 vinklar och det klarade Tilda utan problem. Idag stannade hon och nosade på klöven och tittade på mig och satte sig ner. Hon är så duktig min lilla gumma. Tycker det går för fort att spåra, vill ju hålla på längre, men jag ska försöka få tag i blod och lägga egna spår här hemma.

Inga kommentarer: