tisdag 25 mars 2008

Semester

Idag åker jag på semester i 9 dagar. Ska till Spanien med min svärmor Christina. Mina föräldrar befinner sig där sedan januari, dom har hus där som jag alltid förr åkte till varje år. Men sedan alla hundar kom så har det inte varit aktuellt med någon resa dit. Men nu ska det bli av!


Jag har förberett allt noga här hemma, ett schema till barnen där dom har 2 dagar var att ta hand om hundarna, mat är inhandlat för 2 veckor!!
Det snöar massor ute idag, och det hade jag också förberett med att bila till Arlanda dagen innan planet går, har bokat hotell på Arlanda. Så vi startar idag klockan 13 för att sova kvar på hotell inatt. Planet lyfter imorgon bitti kl 8, så det var tur jag gjorde så, för att sitta och bila 36 mil mitt i natten i snöstorm och behöva känna stress för att hinna fram i tid hade inte varit så skoj.

När jag sedan kommer hem igen så ska jag åka till Tyringe för att hämta hem lille Hugo-Boss. Det ska bli jätteskoj att få träffa honom igen. Det är som om man vore kär, jag brukar titta på honom på Petras hemsida varje dag och det liksom pirrar i magen när jag ser honom.

Jag träffade honom första gången på utställningen i Barva den 8:e mars och blev förälskad direkt. Hade väl inte direkt tänkt skaffa en hane, men vad gör man inte när tycke uppstår vid första ögonkastet.

Jag vet hur det känns när man har en valp kvar lite längre än dom andra i kullen, det är så svårt att skiljas från dom då. Jag hade ju kvar Bernhard längre än dom andra, var i valet och kvalet att behålla honom själv, tills det plötsligt dök upp en jättehärlig familj som vill köpa honom. Där visste jag att han skulle få den kärlek som jag ville att han skull få, och att jag skulle få följa hans uppväxt.

Så jag förstår Petra hur det känns, och vi kommer att ha vidare kontakt hela tiden under Hugos uppväxt.

Nu ska jag börja packa, har fortfarande kläder som ska tvättas och torkas innan dom åker ner i resväskan. Det kommer att bli en lång vecka, har aldrig varit iväg så länge utan hundarna, undrar vad dom tänker om att matte bara försvinner helt plötsligt?

Inga kommentarer: