söndag 23 mars 2008

Påskafton

Jag har inte haft så mycket tid att skriva här som jag skulle, för det har varit så mycket på gång hela tiden. Min dotter Elin och hennes kille som bor i Linköping har varit här och hälsat på med deras Gibson. Sen arbetar jag för "Attention" en förening för neuropsykiatriska ungdomar och barn, vi hade möte i torsdags kväll och det blev sent innan jag kom hem.
Den här Påsken var vi hemma hos mina andra dotter Frida och hennes kille som bor här i Västervik. Kände att jag inte orkar ställa till med ett kalas till, det har ju varit en del på sista tiden, Julafton, nyårs, födelsedagar, Peters 50-år dag mm. Alla mina barn kommer alltid, så vi brukar bli ganska många.

Vi hade jättetrevligt med mycket god mat, Frida spelade gitarr och vi lyssnade och sjöng allihopa.
Frida har även en katt som går ut och in som den vill via en kattlucka i köket. Nu är det ju så att Pondus inte tillhör dom smärtaste hundarna, vilket faktiskt Pajaz gör, så han kommer ut genom kattluckan hur enkelt som helst.

Skynda dig på Pajaz, jag vill också gå ut!


Lätt som en plätt, kom igen nu Pondus!



Hallå! vänta på mig! Konstigt att luckan blivit så trång, här kom jag ju ut när jag var valp.




Hallå Pajaz, vart tog du vägen. Hur bar du dig åt? Jag kommer inte ut!




Åhej, jag pressar lite, men det går inte. Ska säga åt matte att hon har en för liten lucka.



Jag ger upp, går väl in och myser med husse istället då!


Inga kommentarer: