tisdag 26 januari 2010

Hundar, hundar och hundar

Usch vad dålig jag är på att skriva här!
Händer så mycket hela tiden och jag tänker att, i kväll ska jag skriva i dagboken, men så kommer kvällen och det blir fullt upp igen!

Idag har jag trimmat "Diesel" ev sobelkille från Näckrosdammens kennel, han är bror till Aina och Hugo, jättefin och trevlig!

Igår kom Kasper hit från kalmar och blev trimmad, han är en avkomma från Tessan som jag behöll på foder, men fodervärden kunde inte ha kvar honom så han har nu flyttat till kalmar i stället.

I fredags så trimmade jag Fiffi, också avkomma från Tessan. Ja så här håller det på, sen har jag ju mina egna troll som också behöver pysslas om.

Tessan löper nu, Tyra, Aina och Tilda är också på gång för dom hoppar och skuttar omkring och rider på varandra.

Jag kommer att OptiGentesta Gunvald och Alice imorgon trots att Gunvald är heriditärt fri. Deras pappa Hayden är testad OptiGen fri/clear i Danmark men inte på remiss så då kommer inte det resultatet upp på SKK, Gunvalds mamma är Optigen fri/clear, Alice mamma är inte testad men har bara lämnat avkommor med fri/clear, så jag hoppas att Alice också är det.
Den 8:e februari ska jag ögonlysa Gunvald, sen är han klar och tillgänglig för avel, om han nu klarar av det!

Detta var lite om vad som ska hända framöver och vad som hänt sedan i fredags.

Må så gott allihopa!

Inga kommentarer: