lördag 25 juli 2009

Sommar

Sommar och sol och valpar!

Idag har jag plockat av lite av dom röda o vita vinbären! Tänkte att det var dax att koka lite saft av dom. Jag plockade o plockade och det gjorde vårat matvrak Aina också, men dom hamnade i hennes mage, inte i min hink! Har aldrig haft någon hund som Aina, hon äter precis allting. Hoppas bara att hon inte får ont i magen, men jag tror den är gjord av stål efter allt hon sätter i sig!





Tildas valpar, Dolores och Delaney är för söta nu, skulle kunna behålla båda två. Dolores är mera försiktig än Delaney, dom är så himla härliga nu, Delaneys svans går som en propeller hela tiden, hon är så rolig för hon liksom smyger sig på Dolores och skuttar omkring.



Gunvald som är en liten fegis älskar att vara inne hos valparna, han är så gullig med dom, han lägger sig på rygg och valparna klättrar o drar i honom och han säger ingenting. Alice däremot vill busa med dom, springer omkring så dom inte får tag i henne.


Gunvald o Dolores


Tessan är polisen som ser till att inte vem som helst får hoppa in i valpgården, speciellt inte Aina för hon äter bara upp deras mat, så när jag ger valparna mat så sitter Tessan och ser till att Aina håller sig borta.

Här är lite blandade bilder på hundarna.


Aina o Delaney


Alice o Delaney





Visst är hon söt!!


Delaney är så näpen!


Sen har jag ju Ebbas valpar också som nu har öppnat ögonen och traskar omkring i valplådan som små ödlor, där brukar också polisen Tessan sitta och stirra ner alldeles förstenad på dom små. Men det kan hon bara göra när Ebba är ute eller inte ligger i lådan.



Jaa det är så härligt att ha valpar, att se hur dom vuxna hundarna tar sitt ansvar för dom, och hur fort dom lär sig vem som är vem av dom vuxna hundarna, för när Gunvald hoppar in i valpgården så blir valparna överlyckliga!

Inga kommentarer: