måndag 22 september 2008

Valpar

Nu har Tessan valpar kommit. Hon började flåsa och tempen sjönk till 36 grader på fredagskvällen. Klockan 4 på lördag morgon kom den första valpen, valp nummer 2, en flicka överlevde inte, den vägde bara 155 g och var så klen, den levde bara i ca 10 min. Tessan fick 7 levande valpar. 6 pojkar och 1 flicka. Valparna mår jättebra och ökar i vikt, dom var ju ganska små. Den minsta vägde bara 194 g och den största 225. Värre är det med Tessan som har feber, tror att det kanske kan finnas något kvar i magen för det rinner ganska mycket från baken på henne. Vi ska till veterinären kl 14 idag och röntga henne för säkerhets skull.

Nu har vi jobbet framför oss att komma på bra namn på dom små liven! Det är ju C-kullen nu och det finns faktiskt många fina namn på C.

Tilda verkar vara dräktig om jag jämför med hennes tidigare dräktighet. Hon äter och äter och busar. Sen sover hon som en stock och snarkar ljudligt. Väntar ett tag med dräktighetsdagbok till henne så jag är helt säker.

Fick rapport från Kolmården, både Bernhard och Ebba fick jättefin kritik och Bernhard placerade sig som 2:a med HP. Gratis Cicci och Ubbe!
Det är så roligt att ha valpar som har kommit till så bra hem som mina har gjort, och att ha sån bra kontakt med dom alla.

Vi ska ha en träff snart hemma hos oss och lägga spår i skogen åt hundarna. Det är vänner som jag lärt känna från utställningar och valpköpare som kommer. Alla kommer att sova kvar och vi ska njuta av dagarna och hundarna. Kanske det blir en krogrunda också?

Det är bara positivt att ha med hundar att göra för man träffar så mycket trevliga människor.

Inga kommentarer: